måndag 8 april 2013

Pojk v/s flicklekar

När vi väntade på att få åka hem från förlossningen så kom en sköterska in och vägde och mätte mini. Hon småpratade lite och frågade om vi hade fler barn, vi sa då att vi redan hade en tjej varpå sköterskan vänder sig till min sambo och säger typ "Men du kan nog göra killsaker med dem ändå".
Min hjärna började gå på högvarv, vad är killsaker?
Det enda jag kunde komma på var att grannpojken lekte krig när jag var liten. Men å andra sidan fick jag vara med ibland och jag är ju tjej. Vidare så tänker jag att man inte leker krig idag.
Fotboll? Men jag har ju spelat fotboll 2/3 av mitt liv...Gör det mig till kille då?
Ishockey? Jag tycker inte om ishockey...Men jag tycker om att åka skridskor och ibland har vi ju klubba med oss. Då blir det ju typ ishockey.
Bilar såklart! Men så kommer jag på att det finns två briobilar, en  gummibil, tre träbilar från Ikea, en lastbil och traktor till sandlådan, en "sittbil" och diverse böcker och pussel om fordon i "flickrummet".
Så... Vad 17 är killsaker?!?

Tjejen spelar fotboll med sin far i lekparken.
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com