torsdag 9 augusti 2012

Måla om köksluckor

Vi har beslutat att måla om de befintliga köksluckorna själva då vi planerar att göra om köket helt så småningom. Egentligen hade vi såklart kunnat låta dem vara men då skulle jag å andra sidan vantrivas i köket och därmed vara på ständig jakt efter ett nytt.
Köket är av årgång 63 och med en högblank gul kulört. De ska bli vita. Jag provade att först rolla direkt uppepå den gula färgen- det gick inte färgen kröp undan och lade sig i små öar på luckorna. Jag valde då att slipa bort den gula färgen helt och efter det rollade jag luckorna med en väggfärg jag köpt på byggmax. Detta gjorde jag för att få en grundfärg och jag använde just den färgen för att det blev mycket över när jag målat väggarna. När färgen torkat så rollade jag med högblank lackfärg på luckorna och det är där jag är nu... Imorgon får vi se om det blev bra eller om jag måste fortsätta måla.
Väggfärgen från byggmax kostar ca 270:-/10 liter och lackfärgen från bauhuse kostade ca 550:-/3 liter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com